Korek v dopravě

Ve veřejné dopravě hraje korek klíčovou roli jako izolační prostředek, snižuje hmotnost vozidla a přispívá ke snížení spotřeby energie. Slouží také jako dekorační prvky. v případě aut nebo letadel. Je to dokonce klíčový materiál, pokud jde o bezpečnost. To je případ raket a landerů vesmírných agentur, jako je NASA.

Porsche spolupracovalo s designérem a influencerem Seanem Wotherspoonem na vytvoření barevného auta se stejným tématem. Vůz vychází z Porsche Taycan 4 Cross Turismo a čerpá inspiraci z Harlekýna, přičemž posouvá koncept na další úroveň, dokonce si přebírá téma interiéru.

Jako vegetarián chtěl Wotherspoon zajistit, aby interiér auta nebyl potažen kůží, a tak použil manšestr (materiál použitý již v 911 Targa Heritage Edition) a korek (materiál získaný z kůry korkového dubu). čalounění stropu, sedadla a sluneční clony. průzory, jakož i na palubní desce, sloupcích, středové konzole, volantu a koberečcích.


Fiat Fiat 500 Spiaggina

Tato Spiaggina, zdobená ve dvou odstínech nebesky modré a perleťově bílé, je typicky letní, bez střechy jako originál a bez zadních sedadel, protože má nyní korkem zdobený úložný prostor a integrovanou sprchu, která je pravděpodobně navržena k odstranění písku po den na pláži.

Model vzdává hold světu jachtingu, jako je nízké čelní sklo (téměř neexistující) a korková konstrukce pokrývající zadní část se vzorem imitujícím lodě s teakovou podlahou používané na palubě, jachty.

Korek lze kombinovat s různými termoplastickými materiály, částečně nahrazuje plasty a vytváří udržitelnější konečné produkty.

Tyto materiály lze zpracovávat pomocí různých výrobních technik – jako je vytlačování, vstřikování, tvarování za tepla, vyfukování nebo kontinuální lisování – a vytvářet tak komponenty plně přizpůsobené technickým požadavkům zákazníka.

Směsi korkových polymerů (CPC) lze také vizuálně upravit tak, aby vyhovovaly estetickým potřebám konečného návrhu.


Použití korkových kompozitů pomáhá snížit hmotnost a v důsledku toho snížit náklady na energii. Důležitá je navíc tepelná pohoda a nedostatek hluku, na který má korek také významný vliv. Železniční průmysl je jedním ze segmentů ekonomiky, kde je spotřeba energie důležitá v kontextu ekonomiky a ekologie.

Důležité jsou také vysoké parametry namáhání korkových kompozitů vyvinutých v laboratořích s ohledem na bezpečnost cestujících na železnici. Za zmínku také stojí, že německá společnost Siemens je spoluautorem řešení, které umožnilo použití lehké a flexibilní korkové podlahy ve varšavském metru.

Posledním, ale neméně důležitým parametrem korku je požární bezpečnost. Tento poslední parametr byl hlavním důvodem, proč NASA již téměř půl století používá směs korku a dalších materiálů k ochraně potahů svých raket, které musí snášet extrémní teploty při průchodu atmosférou. V letadlech se korek používá k vytváření povrchových úprav nebo, jako ve vlacích, ke snížení hmotnosti stroje. Na jachtách je to vedle teakového dřeva nejoblíbenější řešení.

Vhodný korkový kompozit je odolný proti vlhkosti a zahřívání od slunce. Automobilový průmysl je také velmi oblíbeným místem, kde se korek používá. Značky jako BMW a Mercedes používají korkovou úpravu pro interiéry automobilů, jako jsou palubní desky. Populární je také gumový korek a jeho použití ve formě těsnění do automobilů jako ekologičtější alternativy gumy.


Napsat komentář

Vzorky Korkove